تعداد دفعات بازدید : 662 ماخذ : شهرداری
نشست هم اندیشی شهرداری با مدیران و مشاوران مدارس


 

پیرو دعوت قبلی و  به منظور  اجرای بهتر و جلب  هرچه بیشتر مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مدارس در طرح تفکیک زباله از مبداهمچنین درختکاری علمی و توسعه فضای سبز شهری در آستانعه روز درختکاری، صبح روز شنبه 96/12/12نشستی صمیمی با مدیران و مشاوران مدارس، آموزشگاه ها، مهدهای شهر امیرکلا در سالن اجتماعات مدرسه نمونه مردمی شفیع زاده برگزار گردید. در این نشست که نمایندگانی از دانشگاه های شهر امیرکلا و تعدادی از گروه های مردم نهاد نیز حضور داشتند، مدعوین به ارائه دید گاه ها و راهکارها پرداختند و  بر لزوم همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، تاکید گردید.
در آغاز نشست و پس از خوش آمدگویی به حضار و بیان اهداف آن توسط آقای رضانژاد مسئول روابط عمومی شهرداری امیرکلا، سرکارخانم مظاهریمدیر محترم دبیرستان شفیع زاده به عنوان اولین سخنران، وظیفه مدارس را در این طرح، بسیار سنگین دانسته و از شهرداری امیرکلا به عنوان شهرداری پیشرو در طرح های ویژه، خصوصا تفکیک زباله از مبدا، یاد نمود و افزود : مدارس هم در این زمینه خواسته هایی دارند من جمله سطل های مخصوص تفکیک زباله و از همه مهم تر یک پل ارتباطی قوی میان شهرداری و مدارس. ایشان در ادامه اظهار داشت: حال که شهرداری دستی به سوی ما دراز کرده ما نیز دست آن ها را به گرمی می فشاریم و امیدواریم که این همکاری سال ها ادامه یاد و در تاریخ شهر امیرکلا ثبت کرد. 
 
 
 
 
رضا سلیمانیعضو شورای شهر امیرکلا که خود سال ها معلم بوده، اظهار نمود که با پشتوانه مدیران، معلمین و جمعیت چند هزار نفری دانش آموزان اجرای چنین طرح هایی به سرعت قابل انجام است. وی با تاکید بر اعتماد دانش آموزان به معلمین و نفوذ و تاثیر معلمین بر دانش آموزان خصوصا مقطع ابتدایی، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در مدارس بسیار موثر و لازم دانستند.
 
 
 
مهندس دعاگویانمعاون شهردار امیرکلا نیز با اشاره به جایگاه برتر امیرکلا در میان شهرهای استان ابراز امیدواری نمود که بتوانیم شهر امیرکلا را به جایگاه مطلوبش برسانیم و این تنها وظیفه شهرداری و شورا نیست و با همکاری و مشارکت موثر همه شهروندان میسر است.
وی با اشاره به تدوین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شهرداری، ابراز امیدواری کرد که برنامه CDS  شهرداری امیرکلا به عنوان شهرداری پیشرو در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب شود. معاون شهرداری امیرکلا با اشاره به هزینه هنگفت شهرداری برای جمع آوری و انتقال زباله شهر امیرکلا بر لزوم فرهنگ سازی در دانش آموزان و خانواده ها برای تفکیک زباله تاکید کرد و اظهار داشت که با تفکیک زباله و کاهش حجم آن این هزینه هنگفت صرف طرح های عمرانی و زیباسازی شهر می گردد.
وی تصریح کرد که شهرداری با آغوش باز آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات معلمین و مدیران مدارس می باشد. 
 
 
 
مهندس نجاتیکارشناس باسابقه و خبره جنگل و فضای سبز نیز از همکاری گسترده شهرداری امیرکلا در مقایسه با دیگر شهرداری ها، به خصوص به دلیل اختصاص مکان مناسب برای دپوی نهال های جنگلی و حمل آن ها، قدردانی نمود و اظهار داشت که این همکاری قطعا به استاندار محترم انعکاس خواهد یافت.
این کارشناس با بیان اشتباهات رایج در درختکاری شهری و عدم تناسب درخت های کاشته شده با فضای شهری، بر لزوم تغییر این رویکرد غلط که سالهاست رواج دارد تاکید کرد. وی تصریح کرد که درخت نیازمند حریم و احترام است و نباید اصرار داشت که به عنوال مثال در خیابان تنگ و باریک درختان تنومند مانند چنار بکاریم و باید افق دید خود را از 5 یا 10 سال به 200 سال افزایش دهیم و این تنها یک ادعا نیست. وی تبعیت از فاکتورهای توسعه پایدار را لازمه توسعه پایدار دانست و افزود که بدون رعایت این فاکتورها نمی توان انتظار توسعه پایدار داشت.
 
 
این کارشناس باتجربه از مکان یابی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل برای کاشت درخت یاد نمود و تصریح کرد که باید مکان کاشت درخت به گونه ای باشد که حداقل آسیب فیزیکی را متوجه درخت نماید.
در خاتمه تعدادی از مدیران مدارس نیز ضمن بیان دیدگاه ها و خواسته های خود در مورد طرح تفکیک زباله از مبدا، بر آموزش و فرهنگ سازی در بین خانواده ها تاکید نمودند.
 

 

 
 

نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان دانلود فایل ضمیمه برای دانلود فایل ضمیمه اینجا کلیک کنید.




طراحی و اجرا توسط شرکت تحلیل گران آمارد