تعداد دفعات بازدید : 1884 ماخذ : شورای اسلامی شهر
دومین جلسه کمیسیون بانوان شهر امیرکلا


دومین جلسه کمیسیون بانوان شهر امیرکلا در تاریخ 2/4/93 راس ساعت ۱۱ با حضور کلیه مدعوین و با تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید توسط خواهر مقری آغاز گردید و در ادامه :
خواهر احدی نژاد ریاست محترم کمیسیون بانوان ، پس از خیرمقدم و مرورصورتجلسه پیشین ، دستور کار این جلسه را مباحث فرهنگی اجتماعی اعلام نمودند. در ادامه ی جلسه خواهر یزدانیان به تشریح محورهای پراهمیت این موضوع پرداختند. خواهر عاطفه یگانه ضمن بیان ضرورت وجود وحدت بین شیعیان و انتخاب افراد تاثیرگذار در اجرای طرح ها ، بیان داشتند که شهر امیرکلا دارای کمبود در زمینه خدمات فرهنگی و عدم انسجام بین شهروندان و مسئولین می باشد. همچنین ایشان بر حضور نمایندگان بسیج در طرح ها و وجوب احداث پارک بانوان تاکید نمودند.
خواهر طالبیان پس از بیان ضرورت وجود و تشکیل این کمیسیون با توجه به اینکه تعداد زیادی از جمعیت شهر را بانوان تشکیل داده اند، بکارگیری پتانسیل این قشر را برای رسیدگی به امور ، امری مهم و تاثیرگذار گوشزد نمودند . توجه به نقاط قوت فراوان موجود در شهر در زمینه فرهنگی واجتماعی در کنار نقاط ضعف ها و مشکلات موجود ، ضرورت حضور افراد توانمند و صاحب نظر در کمیسیون ، انتخاب مکانی مناسب برای پارک بانوان و بکارگیری ضوابط درست ، علی الخصوص وجود محرمیت در فضا ، مستقل شدن شهر امیرکلا از شهرهای مجاور ، ایجاد فضاهای تفریحی و تجاری برای بانوان و در نظرگرفتن و اجرای برنامه های کوتاه مدت در گام نخست بمنظور شناسائی چالش ها و نواقص بخش اجرائی ، از دیگر مواردی بود که ایشان مطرح نمودند.
خواهر حاج محمدی بر مسائل آموزشی و تربیتی برای مادران ، پدران و فرزندان در کنار یکدیگر اشاره داشتند و بیان نمودند که برگزاری کلاس های مشاوره در این زمینه و سایر زمینه ها نظیر همسرداری می تواند از مواردی باشد که در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد. ایشان همچنین به طرح هائی نظیر ایجاد تیم های گردشگری در مازندران ، پیاده روی صبح های جمعه و برگزاری جشنواره ها اشاره نمودند.
خواهر مطهره یگانه در زمینه برگزاری کلاس های مشاوره اذعان داشتند که می بایست این طرح بصورت تقریباً رایگان و با بکارگیری مشاوران باکفایت انجام پذیرد که این امر از طریق رایزنی با مراکز مشاوره امکان پذیر خواهد بود.
خواهران میرحسینی و جعفری تبار پیشنهاد حضور بسیج را در برگزاری کلاس های مشاوره دادند و خواهر یزدانیان عملکرد بهینه این اقدام را در اختصاص مشاوران به محله ها جهت دستیابی به هدف عدالت اجتماعی برشمرد. پیشنهاد دیگر در این زمینه تلفیق کلاس های مشاوره با گردشگری بود که توسط خواهر طالبی مطرح گردید و خواهر فضل ا... زاده آمادگی خود را برای در اختیارگذاری کلاس های مدرسه خود ( یاس نبی ) در اجرای طرح مشاوره اعلام نمودند. در ادامه خواهر نیکخو نیز سه مورد را یادآور شدند ، عدم وجود دبیرستان شبانه روزی برای خواهران ، ایجاد شعبه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر و اعطای اختیار تام به بانوان در باشگاه عمومی شهر که بنام آنها و با نیت خدمات دهی به بانوان شکل گرفته است از جمله این موارد می باشد.
در پایان با حضور برادر سلیمانی ریاست محترم شورای اسلامی شهر پس از تشکر و قدردانی از خواهر احدی نژاد برای ایجاد چنین فضای صمیمانه ای جهت هم اندیشی بانوان نخبه ی شهر امیرکلا با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود ، آمادگی خود و مجموعه ی شورا را جهت حمایت از اجرای طرح های اعلام شده در کمیسیون اعلام نموده و خواهان ادامه برگزاری این گونه جلسات و دوام و استمرار آن گردیدند .
 

 

خواهر احدی نژاد نیز ضمن تقدیر و تشکر از اعضای محترم کمیسیون و حضار جلسه و اعلام خبر تصویب احداث پارک بانوان ، دستاورد آن را مشخصاً تخصص و توانائی افراد حاضر در جلسه و تشکیل کارگروه های تخصصی اعلام نمودند.

 

این جلسه در ساعت 30/12 با ذکر صلوات بکار خود پایان داد. 

 

 


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان دانلود فایل ضمیمه برای دانلود فایل ضمیمه اینجا کلیک کنید.




طراحی و اجرا توسط شرکت تحلیل گران آمارد