تعداد دفعات بازدید : 2112 ماخذ : شهرداری
پروفسور مهدی نوری میهمان شهردار و شورای اسلامی شهر امیرکلا


به موجب هماهنگی به عمل آمده و در راستای تکریم و تجلیل از زحمات پروفسور مهدی نوری جلسه ای با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبر ناصری نماینده محترم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر امیرکلا در محل دفتر شورا تشکیل و از خدمات علمی، فرهنگی و آموزشی ایشان تجلیل به عمل آمد.
ایشان متولد 1311، جراح و متخصص ارولوژی از دانشگاه هایدلبرگ آلمان می باشند. ریاست بخش ارولوژی بیمارستان شهر بن آلمان ، استاد دانشگاه های آلمان ، پزشک معالج روسای جمهور تعدادی از کشورها و صدراعظم پیشین آلمان، سفر به کشورهای کویت، لیبی، قطر، عربستان، بحرین، امارات و عمان جهت درمان و مداوای رجال سیاسی این کشورها همچنین معالجه بیش از 1000 تن از مجروحان جنگ تحمیلی در آلمان، شمه ای از خدمات ارزنده ایشان در سطح کشور و جهان می باشد.
ایشان در معرفی خود عنوان نموده است: « من دکتر مهدی نوری متولد امیرکلا در شهرستان بابل هستم در سال 1953 دیپلم گرفتم و یک سال بعد در سن 19 سالگی به آلمان رفتم و در دانشگاه هایدلبرگ تحصیل کردم. سال 1960 دکترا گرفتم و تز دکترا نوشتم. سال 1972 دانشیار شدم و سپس در سال 1977 ریاست بخش ارولوژی یک کلینیک بزرگ را در آلمان به عهده داشتم. همسرم متولد آلمان است. دو دختر دارم که یکی از آن ها متخصص زنان و دیگری داروساز و در یک داروخانه در بن مشغول کار است و پسرم مدیر یکی از بزرگترین شعب بانک های فرانسه در کشور آلمان می باشد.» 
مادر ایشان- معصومه- از زنان بافضیلت بود و پدرش حاج میرزا شکرالله از بازرگانان خوشنام زمانش به شمار می رفت. با وجود اینکه اجداد او همگی به شغل بازرگانی و تجارت اشتغال داشتند، او برای آینده اش راه دیگری برگزید. دوران ابتدایی تحصیلاتش را در دبستان خیام، تنها مدرسه موجود در امیرکلا و کلاس های بالاتر را در دبیرستان عصر خمینی (عصر پهلوی سابق) بابلسر و امام(ره)(شاهپور سابق) بابل سپری نمود.
اکنون او بازنشسته است اما خودش بر این باور نیست و بسیاری از ایام سال را صرف حضور در کنفرانس های علمی در سراسر جهان و یا مشاوره به همکارانش و معاینه بیماران می نماید. وی از سال 1980 تا 1988 با همکاری پروفسور نجابت بیش از 1000 مجروح جنگ تحمیلی را تحت عمل جراحی قرار داده و از بابت هیچ کدام دستمزدی از دولت ایران دریافت ننموده است... 
باشد تا پزشکان ما بیاموزند که طبابت تجارت نیست و بیمار یک انسان است و پزشک ناجی انسان.
کاسه چشم حریصان پر نشد           چون صدف قانع نشد پر دُر نشد
وی در این جلسه ضمن ابراز رضایت از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر، آمادگی خود را برای همکاری جهت رفع مشکلات و نیازمندی های شهر امیرکلا اعلام نمودند.

در این نشست شهردار، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن خوش آمدگویی به پروفسور نوری از خدمات ارزنده ایشان تقدیر و ایشان را به عنوان یکی از مفاخر و شناسنامه شهر امیرکلا معرفی و برای او جهت خدمت به مردم جهان آرزوی سلامتی نمودند. حضرت حجت الاسلام ناصری نیز ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از زحمات ارزنده پروفسور نوری در زمان جنگ تحمیلی در جهت معالجه مجروحان و نیز درمان بیماران خاص، با بیان احادیث و آیات قرآن، خدمت به مردم را از بالاترین عبادات برشمردند و در پایان با اهداءِ لوح تقدیر و هدیه یادبود از ایشان تقدیر به عمل آوردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان دانلود فایل ضمیمه برای دانلود فایل ضمیمه اینجا کلیک کنید.




طراحی و اجرا توسط شرکت تحلیل گران آمارد