تعداد دفعات بازدید : 7640 ماخذ : شهرداری
در خصوص اجاره جایگاه CNG شهرداری


 

 

بسمه تعالی 

به اطلاع شهروندان محترم امیرکلا می رساند چندی است راجع به اجاره جایگاه CNG  مطالبی منتشر شده که شهرداری با دلایل و مدارک مستند که ذیلا" می آید جهت تنویر افکار عمومی به استحضار مردم شریف و ولایت مدار امیرکلا می رساند هرچند قصد شهرداری اجاره جایگاه بوده و نه فروش آن و شهرداری نمی خواست این مکان را برای یک سال اجاره دهد بلکه می خواست با در نظر گرفتن همه جوانب امر ، بازخورد این سرمایه ملی در طول سالیان متمادی به مردم شریف امیرکلا بازگردد . هرچند کسانی شرکت کردندکه مبلغ اجاره را تا سیزده میلیون تومان اعلام کرده بودند که با توجه به مسائل مربوط ، به بررسی مزایده و آنالیز آن به شرح ذیل می پردازیم تا قضاوت بر عهده شهروندان محترم باشد :

شهرداری امیرکلا طی مجوز شورای اسلامی شهر بشماره 7307/20 مورخه 23/5/89  ، اقدام به اجاره دادن جایگاه CNG شهرداری از طریق مزایده عمومی و انتشار آگهی در روزنامه محلی در مورخه 21/4/89 نمود . قیمت کارشناسی اولیه جهت اجاره توسط کارشناس رسمی دادگستری مبلغ شش میلیون تومان تعیین گردید که با اعتراض شهرداری این مبلغ به هشت میلیون تومان افزایش یافت . در این راستا تعدادی از شرکتها و اشخاص حقیقی در این مزایده شرکت نمودند و شهرداری با آنالیز دقیق پیشنهادات و تطبیق آنها با درآمد و هزینه جایگاه CNG   و استفاده از نظرات کارشناسان امور CNG ، در نهایت با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری و به استناد ماده 5 بند پنجم و ماده 6  آئین نامه مالی قانون مزایده و مناقصه شهرداریها ، در نهایت آقای کامبیز رامبد را با پیشنهاد مبلغ 5/8 میلیون تومان در ماه برنده مزایده اعلام نمود که با توجه به حسن سابقه و تائید ایشان توسط شرکت نفت ، شهرداری در نهایت با ایشان قرارداد امضا نمود . شهرداری امیرکلا جهت تنویر افکار عمومی اقدام به تهیه و تنظیم آنالیزی از درآمد و هزینه های جایگاه CNG  نموده است که ذیلا" بصورت مستند به اطلاع شهروندان می رسد :

شهرداری امیرکلا در 50 روز اول افتتاح ، جایگاه را راسا" اداره نمود که درآمد 50 روز در حدود 28 میلیون تومان بوده است که ماهیانه حدود 17 میلیون تومان برآورد شده است .

آنالیز درآمدی جایگاه های CNG  در شهرهای همجوار :

1-     جایگاه  CNG شهرداری بابلسر بعنوان تنها جایگاه این شهر با اجاره ماهیانه ده میلیون تومان

2-          جایگاه   CNG  شهرداری جویبار بعنوان تنها جایگاه این شهر با اجاره ماهیانه ده میلیون تومان

3-     جایگاه  CNG شهرداری کیاکلا بعنوان تنها جایگاه این شهر با اجاره ماهیانه نه میلیون و صد هزار تومان

4-   جایگاه  CNG  شهرداری امیرکلا بعنوان دومین جایگاه این شهر که در فاصله دو کیلومتری جایگاه حمیدیان قرار دارد با اجاره ماهیانه مبلغ 5/8 میلیون تومان می باشد. ضمنا" سومین جایگاه CNG  امیرکلا نیز بزودی با مالکیت شهرداری در همان مسیر کمربندی ساخته خواهد شد . با اینحال شهرداری قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اقدام به تهیه آنالیزی از هزینه و درآمد جایگاه بر حسب فروش ماهیانه 20 میلیون تومان نموده است که  ذیلا" بنظر شهروندان می رسد : 

 * قیمت هر متر مکعب گاز برای شهروندان 40 تومان می باشد .

1-   هزینه گاز مصرفی برای جایگاه ماهیانه مبلغ  000/500/5  تومان می باشد که بر اساس هر متر مکعب 14 تومان ( شامل هزینه هر مترمکعب گاز + آبونمان + عوارض )  می باشد .

2-     هزینه برق مصرفی 000/700/2 تومان برای 26 روز و برای یکماه 3 میلیون تومان

3-     هزینه مزد 7 نفر کارگر با بیمه حداقل 2 میلیون و هشتصد هزار تومان

4-     هزینه نگهداری جایگاه  در دوره گارانتی توسط شرکت هسا ( هواپیما سازی ) ماهیانه مبلغ 000/650 تومان

5-   هزینه بیمه تمام خطر سالیانه جایگاه با سرمایه موجود که یک میلیارد تومان برآورد گردیده و نیز مسوولیت مدنی و آتش سوزی به ارزش 5/3 میلیون تومان ماهیانه مبلغ 000/290 تومان می باشد .

6-   هزینه یک بشکه روغن از نوع شل کورنا شماره 150 به قیمت 000/850 تومان میانگین هزینه مصرف ماهیانه روغن  000/200 تومان ( یک بشکه برای 4 ماه )

7-     هزینه ماهیانه آب و تلفن  000/100 تومان

8-     اجاره بهای ماهیانه  بر حسب گزینه شهرداری 5/8 میلیون تومان

مجموع هزینه و اجاره  بها : 000/400/210 ریال

 

لازم به ذکر است که این هزینه ها منهای هزینه های جاری و استهلاک لوازم خدماتی جایگاه می باشد . ضمن اینکه به تعطیلی چند روزه جایگاه بواسطه خرابی تجهیزات نیز باید اشاره کرد .  جایگاه شهرداری طی چهار ماه گذشته بجز یک ماه در بقیه ماهها حداقل ماهی 4 روز بواسطه نقص فنی در کمپرسور تعطیل بود که قابل استعلام از شرکت هسا می باشد که البته جایگاه های سایر شهرها نیز با چنین مشکلی مواجه می شوند که علت آن عدم دسترسی به تعمیرکاران مجاز می باشد .با توجه به اینکه قطعات CNG بسیار کمیاب می باشد جایگاه ها با کمبود قطعات مواجه می باشند که بعضا" به تعطیلی هفته ها و ماهها می انجامد که نمونه آن جایگاه آقای حمیدیان در امیرکلا و جایگاه شرکت نفت در بابل می باشد. با توجه به اینکه جایگاه شرکت نفت بابل بعلت خرابی بمدت بیش از یکماه تعطیل بوده است .

قابل توجه است که بعضا" گفته شده که پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و متعاقب آن افزایش قیمت گاز ، سود سرشاری نصیب پیمانکار جایگاه می گردد. در صورتیکه هم کنون برابر مشاهدات شهروندان ، مصرف سوخت در جایگاهها کاهش چشمگیری داشته و حدود 50 درصد تنزل داشته است که با توجه به این مسئله در می یابیم درآمد جایگاه داران به شکل قابل توجهی کاهش داشته است لذا شهرداری و کمیسیون معاملات شهرداری با در نظر گرفتن جمیع جهات و صرفه و صلاح امور اقدام به اجاره دادن جایگاه نموده است . صحت مفاد این گزارش قابل استعلام می باشد .

 

 

 

 


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان دانلود فایل ضمیمه برای دانلود فایل ضمیمه اینجا کلیک کنید.




طراحی و اجرا توسط شرکت تحلیل گران آمارد