تعداد دفعات بازدید : 258 ماخذ : شهرداری
آیین پیشواز از ماه محرم


 

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری های این ماه، شهرداری و شورای شهر امیرکلا با برپایی مراسمی به پیشواز این ماه رفتند.
 
این مراسم که با اقبال و تحسین شهروندان روبه رو شد عصر روز پنج شنبه 6 مرداد در میدان انقلاب امیرکلا با حضور امام جمعه امیرکلا، شهردار، کارکنان شهرداری، اعضای شورای اسلامی، مسئولین ادارات و نهادها آغاز گردید.
 
 
 
 
 
 
پس از دقایقی مداحی و ذکر مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به همراه دمامزنی و اجرای چاووشی توسط یکی از پیرغلامان اهل بیت با پیوستن جمع کثیری از شهروندان و رهگذران به این مراسم، حاضرین با طی مسیرِ میدان انقلاب تا گلزار شهدای شایستگان،  این آیین زیبا را برای دقایقی در صحن گلزار شهدا ادامه دادند.
 
 
 
 
 
 
 
 

در پایان این مراسم حجت الاسلام باباییان در سخنان کوتاهی از شهردار، اعضای شورای شهر، بانیان و برگزارکنندکان این آیین زیبا و نیز حضور گسترده شهروندان قدردانی و به تبیین فلسفه ی عاشورا و قیام امام حسین(ع) پرداخت.   


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان دانلود فایل ضمیمه برای دانلود فایل ضمیمه اینجا کلیک کنید.




طراحی و اجرا توسط شرکت تحلیل گران آمارد