تعداد دفعات بازدید : 1225 ماخذ : شهرداری
بازدید شهردار از پروژه های عمرانی فعال شهر امیرکلا و گزارش وضعیت آن ها


مهندس سیدمرتضی شفیعی در حاشیه بازدید از پروژه های فعال عمرانی سطح شهر که توسط شهرداری در حال انجام است، از احداث پروژه «سرای مهر» در بلوار ساحلی خبر داد و افزود: با عنایت به اینکه قشر بازنشسته و مسن شهر به مکانی جهت گذراندن اوقات فراغت خود و نیز با هم بودن نیاز دارند، شهرداری و شورای اسلامی شهر برای رفع این نیاز شهروندان نسبت به انجام طراحی ساختمان سرای مهر اقدام نموده که طرح فوق آماده و و عملیات اجرایی آن ظرف روزهای آینده در بلوار ساحلی آغاز خواهد شد. وی مشخصات فنی و امکانات این پروژه را که دارای مساحتی بالغ بر 400 مترمربع به صورت همکف و در دو سالن مجزای آقایان و بانوان می باشد، سالن های مشترک، کتابخانه، بوفه پذیرایی، سرویس بهداشتی و تراس روباز مشرِف به رودخانه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این پروژه تا ایام الله 22 بهمن امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
مهندس شفیعی از پارک ویژه بانوان واقع در چهلستون ابتدای جمعه بازار به عنوان دیگر پروژه در دست احداث شهرداری نام برد و افزود این پارک با مساحتی بالغ بر 5000 مترمربع برای استفاده ویژه بانوان شهر در حال اجرا بوده و عملیات آن آغاز و به امید خدا تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. به گفته وی پروژه دیگر، تکمیل و بهره برداری از پارک محله کردکلا می باشد که با توجه به مشکلات فنی ایجاد شده در اجرای پروژه فوق و رفع آن ها، دیواره سازی های همجوار این پارک، عملیات پیاده رو سازی و نصب مبلمان های شهری آن در دست اقدام بوده و از بهره برداری آن در آینده نزدیک خبر داد.
 
 
 
 
 
به گفته شهردار امیرکلا پروژه مهم دیگر شهرداری، پروژه انتقال آب های سطحی منطقه فارابی و دانش است که با پیشرفت فیزیکی ٪20 در حال اجرا می باشد و به دلیل واقع شدن ادامه پروژه در منطقه شهری شهر بابل نیاز به هماهنگی و همکاری شهرداری های بابل و امیرکلا بوده که جلسات هماهنگی آن برگزار و در صورت توافق طرفین این پروژه ادامه خواهد یافت و از خیابان شهرک بهراد به طرف خیابان هوشنگ پوری و در نهایت به رودخانه بابلرود متصل خواهد شد.
مهندس شفیعی برآورد هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر 20،000،000،000 ریال عنوان کرد و گفت که با توجه به مشکلات مالی شهرداری و درخواست مساعدت از محل تملک دارایی استان و نیز سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته و قول مساعدت مسئولین، این امر تحقق یافته و با پیشرفت عملیات این پروژه مشکل آبگرفتگی چند ساله این مناطق مرتفع گردد.
 
وی همچنین افزود: یکی دیگر از پروژه هایی که عملیات اجرای آن ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد، احداث یادمان شهدای گمنام شهر، واقع در بوستان شهدای گمنام است که با تهیه طرح معماری آن و تصویب هیئت امنای یادمان، طرح اجرایی آن در دست تهیه بوده که إن شاءالله پس از اتمام، احداث آن از محل اعتبارات داخلی شهرداری آغاز خواهد شد.
شهردار امیرکلا تکمیل این پروژه را که مأمن و زیارتگاه عاشقان و دلداگان این بندگان صالح خداوند می باشد، از الویت های کاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برشمرده و از مسئولین مربوطه درخواست نمود تا با تخصیص اعتباری مناسب شهرداری را در تحقق سریع تر این پروژه یاری کنند.
 
 
 
 
مهندس شفیعی با اشاره به دیگر پروژه در دست اجرا یعنی احداث جدول کانیوو و رفیوژ وسط خیابان شهید مطهری واقع در درزیکلا شیخ، پیشرفت و نهایی شدن این پروژه را منوط به همکاری شهروندان و ساکنین طرفین این خیابان در اجرای توافقات فی مابین برای تعریض املاک دانست و از شهروندان درخواست نمود با انجام تعریض علاوه بر همکاری با شهرداری در تحقق کامل این پروژه قدم مثبتی در آبادانی بیشتر محل زندگی خود بردارند.
شهردار امیرکلا ضمن بیان این مطالب اظهار داشت که شهرداری علاوه بر پروژه های فوق، در سطح محلات نیز در حال انجام پروژه های کوچک اعم از رفع مشکل آبگرفتگی و نیز آسفالت کوچه، معابر و... می باشد.
 
مهندس شفیعی یکی از برنامه های مهم کاری خود را اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ برشمرد و افزود: مذاکرات نهایی با بخش خصوصی برای اجرای این طرح انجام شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. وی ضمن اشاره به اهمیت طرح تفکیک زباله در کاهش حجم زباله های دفنی و نیز قدم مثبت در اجرای مدیریت پسماند، از شهروندان درخواست نمود تا همکاری لازم را با مجریان این طرح داشته باشند.
 
شهردار امیرکلا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا بابایی که حمایت همه جانبه ای از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر برای ارائه خدمات به شهروندان دارند، از رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و نیز مسئولین مرتبط با کارهای شهرداری کمال تشکر را داشته و افزود: با توجه به اینکه شهرداری ارگانی خودگردان و مردمی است و درآمد آن از محل وصول عوارضات مختلف محقق می گردد، از شهروندان محترم درخواست می نمایم تا با پرداخت به موقع عوارضات مربوطه اعم از نوسازی، صنفی، مجوزهای ساختمانی، تفکیک و ... شهرداری را در اجرای پروژه ها و ارائه خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان یاری نمایند. وی تأکید نمود که ارائه خدمت بهتر و مطلوب به شهروندان در گرو منابع درآمدی شهرداری بوده و هر میزان درآمد شهرداری بهتر و مطلوب تر باشد قطعا خدمات ارائه شده نیز بیشتر و مطلوب تر خواهد بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  


نسخه چاپی  نسخه قابل چاپ ارسال صفحه به دوستان  ارسال صفحه به دوستان دانلود فایل ضمیمه برای دانلود فایل ضمیمه اینجا کلیک کنید.




طراحی و اجرا توسط شرکت تحلیل گران آمارد